...und die Welt wird zur Nachbarschaft.

Was ist der WebApps Installer?

Der WebApps Installer ist ein Auto Installer, er hilft Benutzern freie/opensource Software binnen Minuten zu installieren. Der Benutzer kann Software, die unter WebApps Installer erhältlich ist installieren, ohne Dateien hoch - oder runterzuladen und ohne Dateien ändern zu müssen. Außerdem wird es dem Benutzer möglich gemacht die Software auszuwählen, die ihm aufgrund von Bewertungen anderer Benutzer am besten gefällt. Kurz, WebApps Installer hilft Ihnen Software wirklich schnell zu installieren.

Der WebApps Installer

In den unterschiedlichen Tarifen können Sie mehr als 250 Anwendungen (siehe unten) auf Knopfdruck installieren, testen, aktualisieren, sichern und wiederherstellen.

  • Die Installationen können ohne Vorkenntnisse mit wenigen Klicks auf Ihrem Webspac erfolgen.
  • Deinstallationen erfolgen ebenfalls nur mit einem Klick.
  • Alle Installationen können frei angepasst werden.
  • Als Highlight steht Ihnen die Möglichkeit zur Verfügung, automatische Benachrichtigungen für Updates Ihrer installierten WebApps zu nutzen.
  • Die Updates für Ihre Apps erfolgen ebenfalls nur mit einem Klick.
  • Ein automatisches Backup mit einem Klick (z.B. vor einem Update) ist auch möglich, um bei Problemen die Vorgängerversion sofort wieder herzustellen.
  • Ein Import bereits bei Ihnen bestehender Installationen für eine Übernahme in die automatische Wartungsfunktion erleichtert Ihnen zusätzlich das Arbeiten.

Die WebApps für Webhostingtarife

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osTicket

osTicket

Version:
1.11 ab "Webspace Professional"

Overview

osTicket is a widely-used open source support ticket system. It seamlessly integrates inquiries created via email and web-based forms into a simple easy to use multi-user web interface. Easily manage, organize and archive all your support requests and responses in one place while providing your clients with accountability and responsiveness they deserve. osTicket is an attractive alternative to higher-cost and complex customer support systems; simple, lightweight, reliable, open source, and easy to setup and use. The best part is, it's completely free.

Features


Web-based Platform : osTicket is a web-based multi-user customer support platform. No local installation required. Access it anytime - from anywhere.

Customer Portal : All support requests and responses are archived online. User can login using email and ticket ID. No user account or registration required to submit a ticket.

Autoresponder : Configurable automatic reply sent out when a new ticket is opened or a message is received.

Email Integration : Tickets can be created via email, online forms or phone (created by staff). Flexible configuration and mapping.

Role-based Access : Control staff's access level based on assigned groups, departments and teams.

Collision Avoidance : Ticket locking mechanism to allow staff to lock tickets during response and avoid conflicting responses.

Ticket Assignment : Assign tickets to a staff or a teams. Assignment notes are logged as internal notes.

Ticket Transfer : Transfer tickets between departments to make sure it's being handled by the correct staff.

Due Dates : Set due dates on individual tickets and overwrite default grace period. Get overdue alerts and notices on missed due dates.

Alerts & Notices : Staff and clients are kept up to date with email alerts. Configurable and flexible settings.

Dashboard & Reports : Get system overview and basic historical statistics on tickets count and status per department, staff and help topics.

Canned Responses : Predefined responses for frequently asked questions. Ticket variables supported for personalized responses.

Internal Notes : Add internal notes to tickets for staff. Activity logs let you see events or what actions have been taken, when, and by whom.

Attachment Support : Allow web or emailed attachments. Configurable file type whitelisting to enhance security.

Email Templates : Manage and configure email templates used for auto-reply, alerts, notices and responses. Ticket variables supported for personalized messages.

Ticket Filters : Apply conditional rules to route incoming tickets to the right departments or staff members, and action triggers.

Service Level Agreements : SLA support allow you to track tickets and due dates without the hassle. Get overdue alerts and notices on missed due dates, and priority escalation.



(klicken Sie auf die einzelnen Kategorien um eine Übersicht der verfügbaren WebApps zu erhalten, weitere Detailinformationen sind zu jeder WebApp abrufbar)

Eine Übersicht der verfügbaren WebApps als PDF finden Sie hier.

Wie wird die Software installiert?

Software über WebApps Installer zu installieren ist sehr einfach. Nachdem die Software ausgewählt wurde klicken Sie auf den Installieren-Tab der Software - füllen Sie nun die erforderlichen Details aus und klicken Sie Installieren - Ihre Softwareinstallation ist fertig!

Sollte die von Ihnen gewählte Software ein gesondertes Setup benötigen, stellt WebApps Installer Ihnen nach der automatischen Installation einen Link zur Verfügung unter dem die Setup Seite der Software zu erreichen ist.

Die nachfolgenden Screenshots zeigen Ihnen an Hand des Beispieles "Joomla installieren", wie einfach und komfortabel die Handhabung des WebApps Installer ist. Dieser Vorgang dauerte 30 Sekunden!

Reseller

Sie sind z.B ein Systemhaus, dann können Sie ab der zweiten bei uns gehosteten Webpräsenz Reseller der Global Village GmbH werden. Sollten Sie an einem Reselling interessiert sein, so wenden Sie sich bitte an unseren Vertrieb.



Specials

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Wir helfen Ihnen gern!

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